Real ovládol finančný rebríček spoločnosti Deloitte druhýkrát za sebou.
Na druhom mieste zostal obhajca anglického titulu Manchester City s 838
miliónmi eur a tretí bol opäť úradujúci francúzsky majster Paríž St.
Germain (806 miliónov eur). Zatiaľ čo v sezóne 2022/2023 bol rozdiel
medzi Madridom a City približne päť miliónov, v minulej toto číslo
stúplo na 208 miliónov.
K vysokému nárastu príjmov "bieleho baletu" prispela rekonštrukcia
domáceho štadióna Santiago Bernabeu. Priemerný príjem v deň zápasu sa
zdvojnásobil na 248 miliónov eur a cieľom Madridu je generovať zisk aj
inde. Na štadióne napríklad vystúpila americká speváčka Taylor Swift a
koncom tohto roka sa na ňom odohrá prvý súboj NFL v Španielsku. "Futbalové
kluby si čoraz viac uvedomujú, že sú oveľa viac ako len športové
značky. S ich komerčným potenciálom sa prelínajú médiá aj zábava," uviedol Tim Bridge, vedúci partner v skupine Sports Business Group spoločnosti Deloitte.
Real však musel dočasne pozastaviť organizovanie koncertov pre sťažnosti
na hluk od miestnych obyvateľov, pripomenula agentúra AFP. Najväčším
zdrojom zárobkov zostala reklama, ktorá predstavuje 44 percent z
celkových príjmov najlepších 20 klubov sveta.